دکتر سلام

مواد غذایی که موجب “سقط جنین” می شوند

مواد غذایی که موجب سقط جنین می شوند

برنامه غذایی زنان باردار به دلیل حفظ سلامت جنین و مادر با دقت بیشتری تنظیم می شود. در بین مواد غذایی دسته ای از خوراکی ها جزو مواد غذایی سقط کننده جنین هستند که نباید مصرف شوند. مواد غذایی سقط جنین را می شناسید؟ شما خانم باردار که همه کار برای سلامتی جنین خود انجام می دهید برای حفظ آن و جلوگیری از سقط جنینتان باید در مصرف برخی از مواد غذایی بسیار محتاط عمل کنید ، مواد غذایی و خوردنی هایی که در این بخش از نمناک به طور کامل خواهیم گفت.

زعفران-باعث-سقط-جنین-میشود

آب سرد یا آب گرم، هر کدام را چه زمان‌هایی بنوشیم؟

آب مایه‌ی حیات است و همه‌ی ما می‌دانیم که نوشیدن یک لیوان آب خنک وقتی که تشنه هستیم چه حس بی‌نظیری دارد. اما آیا آب سرد همیشه بهترین انتخاب است؟ آیا زمان‌هایی نیز وجود دارد که باید آب گرم بنوشیم؟

برخی از کارشناسان هنوز تردید دارند که نوشیدن آب با چه دمایی بهترین حالت برای هیدراسیون بدن است. دمای درونی بدن ما ۳۷ درجه است که تفاوت بسیار زیادی با آن یک لیوان آب سردی دارد که با لذت می‌نوشیم.

آب سرد یا آب گرم، هر کدام را چه زمانهایی بنوشیم

در طب سنتیِ بیشتر سرزمین‌ها روی اهمیت دمای آبی که نوشیده می‌شود و تاثیر آن بر بدن تاکید شده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد زمان‌های خاصی وجود دارد که آب گرم برای بدن مناسب‌تر و سالم‌تر است تا آب سرد.

از بین بردن عفونت دندان با یک معجون جادویی

علل عفونت دندان و بیش از 15 درمان عالی خانگی و طب سنتی

از بین بردن عفونت دندان یا همان ابسه از راه طبیعی و با درمان هاب خانگی گاها بسیار بهتر از مصرف انتی بیوتیک ها نتیجه می دهد. در این بخش برایتان معجون های جادویی درمان عفونت و آبسه دندان را می گوییم.

درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد. از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان عفونت دندان و آبسه لثه توصیه شده است که روش تهیه معجون های تسکین دهنده ی درد دندان و از بین بردن عفونت دندان را در این بخش از سلامت نمناک برایتان خواهیم گفت.

10 خارش بدن که هرگز نباید بخارانید + درمان

10 خارشی که شما هرگز نباید بخارانید + درمان خارش بدن

خارش می تواند فرد را کاملا دیوانه کند، اما زمان هایی وجود دارد که خارش فقط باعث بدتر شدن آن میشود پس بهتر است احساس خارش را تحمل کنید اما دست به این کار نزنید چراکه وضعیت را خراب تر می کنید ، ولی در چه شرایطی نباید احساس خارش پوست را پاسخ داد و از خاراندان محل خودداری کرد؟ در ادامه این بخش از نمناک خواهیم گفت.

خارش-ناگهانی-بدن-نشانه-چیست

 

متادون چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟

متادون نوعی ماده ی مخدر صنعتی است که علاوه بر مصارف پزشکی در زمینه ی کاهش درد ، برای ترک اعتیاد تدریجی مواد شبه افیونی نظیر مورفین و هروئین ، کاربرد دارد. این دارو در قالب های شربت ، قرص و تزریقی قابل ارائه می باشد که بنا بر تشخیص پزشک مورد استفاده قرار می گیرد.

مکانیزم تاثیر متادون بر بدن به گونه ای است که به صورت مستقیم بر روی مغزتمرکز دارد ، و میزان وابستگی به مواد مخدر را به حداقل می رساند. 

متادون چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟ - قرص و شربت متادون

خواص شگفت انگیز گل و میوه کاکتوس برای زیبایی و تناسب اندام

کاکتوس یکی از گیاهانی است که در اشکال و انواع مختلف موجود است و معمولا در آب و هوای گرم رشد می کند. برخی از انواع کاکتوس ها گل و میوه می دهند که خواص درمانی و زیبایی فراوانی دارن که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شویم.

مزایای سلامتی و زیبایی گل کاکتوس

گل کاکتوس